Min bolig er ubeboelig pga. larmende radiatorer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Min bolig er ubeboelig pga. larmende radiatorer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10556

      Min søn på 3 år og jeg fik en lejlighed igennem min boligforening ALBOA i juli 2010 og efter vi havde boet i lejligheden i ca. 2 måneder begyndte mine radiatorer at larme (klik-lyde). Det har være så slemt, at jeg har været nødsaget til, at sove på en samklappet topmadras på køkkengulvet det meste af min lejetid, da det er det eneste sted i lejligheden hvor jeg kan sove uden at blive vækket af radiatoerne. Jeg har gentagende gange prøvet at forklare problemet overfor en inspektør, som angivelig er den der skulle løse problemet.
      Han bliver ved med, at sige at han lige skal kigge på sagen og ringe tilbage. Men han ringer aldrig! Jeg har endelig fået tilbudt en anden bolig i en blok længere henne og fraflytter denne lejlighed pr. 1. oktober. Jeg har dog rigtig dårlig samvittighed overfor den nye lejer. Inspektøren siger jeg ikke behøver, at sige noget om problemet til den nye lejer, men det bryder jeg mig ikke om.
      Mit spørgsmål lyder på om jeg kan forlange, at få nogle at mine huslejepenge tilbage fordi boligen har været ubeboelig og på ingen måder levet op til det den skal. Jeg tænker at det er døduretfærdig at jeg skal betale husleje for, at sove på mit køkkengulv i 12 måneder.

      Håber i kan hjælpe mig!

      På forhånd tak for hjælpen….

      Med venlig hilsen

      Jannie Søndergaard Jensen

    • #10557
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja du kan være berettiget til forholdsmæssigt afslag i lejen. Det kræver dog, at du anlægger en boligretssag og at dommerne giver dig medhold i at støjgenener har været alvorlige nok. Kontakt en lejerforening og hør om de kan anbefale en advokat.

      Jeg synes du skal underrette den nye lejer om problemet. Vedkommende kan så klage til beboerklagenævnet, og de kan give din udlejer påbud om at reparere eller udskifte radiatoren.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.