Meget stor regning for istandsættelse af lejlighed

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Meget stor regning for istandsættelse af lejlighed

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12551
      Peter Verhof
      Medlem

      Jeg er fraflyttet lejlighed på 74 kvm fordelt på 3 værelses lejlighed efter at have boet der ca. 12 år. Opsagt 30/7 med 3 mdr. opsigelse. Standen var alm. slid som ikke kan undgåes på 12 år. Den samlede regning fra udlejer, Dueholm & Krøyer, lyder på kr.62.932,29!!!! Heraf kr. 46. 351,88 til malerarbejde; lofter, vægge, træværk, radiatorer og gulve (afslibning og lakering).
      Kr. 3.412,50 til nyt linoleum i køkkenet.
      Kr. 6.654,65 til div. (Perlatorer, bruseslange, bundprop til vask, bestikbakke, reetablering af bortkommet køkkenskab)
      Kr. 2.440,00 til rengøring efter håndværkere.

      Syn på lejlighed 4/9 2012, håndværkerne har brugt en hel mdr. (som udlejer/håndværkere mente var rimeligt, så de ikke skulle stresse)På renovering, hvor jeg stadig skulle betale leje, varme og elforbrug, da udlejer mener at det er i min opsigelses periode. Lejligheden blev udlejet pr. 15/10.
      Tidligere udlejer, Svend Andresen, somsolgte ejendommen til Dueholm & Krøyer i 2011, fjernede et modul af køkkenskab, da jeg selv indsatte nyt og store køleskab. Skabet er bortkommet fra tidligere udlejers varetægt, men ny udlejer mener at det er mit ansvar og skal betale dette også.

      Jeg får depositum, forudbetalt leje, og saldo på indvendig vedligeholdelse modregnet. Men, har så stadig en netto udgift på kr. 10.654,36.
      Jeg er af den umiddelbare opfattelse at den samlede regning er helt ude af proportioner, så inputs modtages gerne.

    • #12552
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udfaldet af din fraflytningssag afhænger af mange ting. Det mest afgørende spørgsmål er:

      – I hvilken stand var lejemålet da du flyttede ind? Normalt kan en udlejer kun kræve penge for malerarbejde, hvis lejligheden var nyistandsat ved lejerens indflytning

      – Rimeligheden af malerregningen kan formentlig kun afgøres ved syn og skøn i forbindelsen med en retssag.

      – Formentlig har den tidligere udlejer påtaget sig ansvaret for at opbevare køkkenskabet, da du flyttede ind. I så fald kan den nye udlejer ikke kræve betaling fra dig, da han ikke kan få en bedre retsstilling end den tidligere udlejer.

      Med venlig hilsen. Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.