Meget forsinket varmeregulerings regning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Meget forsinket varmeregulerings regning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10010

      Hej jeg boede i en lejlighed for mere end 18mdr siden. Hvor jeg månedligt betalte ca. 450kr til vand og varme.

      Jeg har nu pludseligt modtaget et brev hvor boligkontoret påstår de har gennemgået deres bogholderi og jeg skylder dem 2000kr i vand og varme og de skal betales inden 10dage.

      Dette syns jeg er meget mærkeligt når jeg har været fraflyttet lejligheden i mere end 18måneder og jeg har aldrig set skyggen af en efterregning før nuværende tidspunkt!

      Mit spørgsmål er så:
      – Kan de forlange jeg skal betale pengene inden for 10dage?

      – Har jeg ikke krav/ret til at få forelagt et form for regnskab således jeg rent faktisk kan se hvad jeg skal betale for, og hvilken periode jeg betaler for?

      – Kan de godt lave en efteropkrævning 18måneder efter jeg har opsagt boligen? (Jeg har aldrig set skyggen af en regning før, eller skyggen af et varmeregnskab).

      Mvh Troels

    • #10011
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg synes det lyder underligt, at du får en efterregning efter 18 måneder. Et varmeregnskab skal være kommet frem til lejeren senest 4 måneder efter varmeårets udløb. Hvis det kommer senere, kan udlejer ikke kræve efterbetaling.

      Hvis der slet ikke kommer noget varmeregnskab, kan man efter ny retspraksis kræve at få de betalte acontobeløb tilbage fra udlejer.

      Hvis der ikke var vandmåler i din lejlighed, kan udlejer slet ikke kræve betaling for vand. Vandet er i dette tilfælde en del af huslejen. Hvis du har betalt aconto-vandbidrag kan du kræve at få dem tilbage.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.