Mangler regninger fra udlejer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Mangler regninger fra udlejer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13935
      John 5581
      Medlem

      Hej.

      Jeg bor pt. til leje hos en privat udlejer, som ejer lejligheden.

      Vi aftalte at pr. 1/1 skulle jeg afregne direkte med varmeselskaber og el-selskaber, men til d.d. har jeg ikke set nogle regninger fra ham.
      Jeg har flere gange pr. telefon forsøgt at få ham igang, men ingen aftaler er blevet indfriet og jeg føler, jeg risikerer, at pludselig stå med en regning, der er større end hvad jeg måske har fået sparet sammen.
      I det hele taget er det ret frustrerende, at der nu snart er gået 2 kvartaler og jeg endnu ikke har betalt noget forbrug overhovedet.

      Kun huslejen betaler jeg pt. som en fast bankoverførsel hver måned.

      Hvordan skal jeg forholde mig? Det er jo ham, der mangler penge, men hvornår kan jeg nægte at betale, fordi han er doven/fraværende?

    • #13936
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil foreslå, at du sætter et månedligt acontobeløb ind på en konto i dit eget navn (ikke en deponeringskonto), så du kan betale det, du kommer til at skylde. Hvis han ikke får arrangeret den direkte afregning, og hvis han heller ikke sender dig et varmeregnskab seneste 4 måneder efter at varmeregnskabsåret er udløbet (som regel den 1. juni) kan du nægte at betale for varmen bagud.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.