manglende varsling af håndværkere

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen manglende varsling af håndværkere

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14108

      Ejerforeningen, som er vores udlejer, har iværksat udvendig maling af vinduer, hvilket betyder at der er opsat stillads, som delvis står på vores private terrasse. Vi får derfor håndværkere rendende på vores (private) terrasse de næste par uger, så privatlivet bliver noget begrænset.
      Desværre falder det sammen med vores ferie, og vi er ikke blevet varslet om nogen istandsættelse.
      Da jeg telefonisk klagede til administrator, kom der et opslag op i opgangen, og ét i brevkassen, dette sker dog først nogle timer efter at stillads er opsat.
      Bør der ikke ske en varsling 6 uger før, selvom arbejdet ikke er INDE i vores lejlighed – det foregår dog på et område som vi betaler for at have råderet over?

    • #14109
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er tvivlsomt, om I har et retskrav  på 6 ugers varsel i dette tilfælde. Der står i lejelovens § 55, at “Udlejeren kan med 6 ugers varsel iværksætte arbejder i det lejede”. Jeg tror desværre, at de fleste domtole vil sige, at der i jeres tilfælde ikke er tale om at udlejer kræver adgang til “det lejede”, fordi arbejdet udføres uden at de skal ind i selve boligen. Men jeg er enig I, at ejerforeningen burde have varslet arbejdet langt tidligere. 

      Med venlig hilsen, Jakob

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.