Manglende varmregnskaber under beboelse og efter fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende varmregnskaber under beboelse og efter fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12121
      Simon Lamp
      Medlem

      Hej
      Jeg boede i en lejlighed sammen med min kæreste i Ikast-brande kommune fra d. 1/9 2010 til 1/7 2011. Vand og Varme betalte vi acconto 600 kr for i måneden. Vi modtog aldrig et varmeregnskab mens vi boede der. Ved fraflytning aftalte vi med udlejer at han tilbagebeholdt 2.000 kr. af depositum til evt. ekstraregning for vand og varme, hvilket vi også sørgede for at få på skrift med udlejers underskrift. Her et 1 år senere har vi stadig ikke modtaget noget varmregnskab, hverken fra første år eller det seneste nu her – og heller ikke de 2.000 kr. Jeg har prøvede at kontakte udlejere, som påstod det var dem som skulle lave regnskabet der var bøvl med (næppe). Sidst jeg snakkede med ham var i starten af Maj hvor han sagde det burde komme slut maj, men han kunne ikke love det. Siden hen har han ikke besvarede vores mange opkald eller adskillige sms’er hvor han bedes kontakte os.

      Den sidste sms vi skrev til ham var i starten af denne månede hvor vi skrev at vi var rigtige trætte af at han ignorede os og hvordan dette forløb er forgået. Derudover skrev vi at han havde en frist på 14 dage til at kontakte os ellers måtte vi prøve at gå andre veje.

      Varmen var fra oliefyr, og registering foregik via målere på radiatiorene, der (efter udlejers udsagn) blev registreret på en computer i kælder.

      Jeg går udfra at i henhold til den overskredne dato på aflevering af regnskab at vi minimum har de 2.000 kr. til gode – også evt. overskydende acconto betaling som er svært at angive uden opgørelse.

      Vi er meget frusteret over den måde han har valgt at ignorer os på og vil derfor gerne vide hvad vores muligheder er for at få vores penge tilbage og er det evt. en mulighed for at politianmelde ham?

      Håber i kan hjælpe os med nogle svar, på forhånd tak 🙂

    • #12122
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er heldigvis faldet flere domme i landsretterne, der drejer sig om denne situation. Praksis er nu, at en lejer i din situation har krav på at få de betalte acontobeløb + plus eventuelle ekstrabetalinger refunderet ubeskåret, såfremt udlejer ikke har aflagt varmeregnskab efter reglerne.

      Meld dig ind i Randers Lejerforening, som har stor erfaring med den slags sager.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.