Manglende tilbagebetaling af depositum

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende tilbagebetaling af depositum

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10440

      Jeg fraflyttede en lejebolig marts 2010. Lejemålet blev opsagt i efteråret 2009, men jeg hørte aldrig fra udlejer, selvom jeg både ringede, sendte sms, sendte emails og breve per post. Så da jeg flyttede, stod jeg med nøgler og lejlighed og viste ikke hvornår jeg kunne aflevere dette. Dette lykkedes mig dog senere, men min udlejer forblev tavs, hvilket også betød at jeg ikke fik tilbage betalt mit indskud på 22.600.

      Derfor tog jeg kontakt til Københavns Huslejenævn. De gav mig medhold i min anklage og de har derfor forsøgt at få udlejer til at tilbage betale mit depositum. Dette lykkedes dog ikke, så nu står jeg endnu engang på bar bund og aner ikke hvordan jeg kan få mine penge tilbage.

      Kan I hjælpe mig med et godt råd?

    • #10441
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det næste skridt fra din side er at anlægge en sag ved Boligretten. Da der formentlig er tale om en såkaldt “småsag” – det vil sige en sag med en sagsgenstand på under 50.000 kroner, så kan du forberede sagen selv, ved at udfylde skemaer, der kan hentes på domstol.dk. Det vil sansynligvis ende med, at du får dine penge, fordi du har en huslejenævnskendelse, som giver dig medhold, men det er bøvlet, at man skal være nødt til at gå så langt.

      Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i Amager Lejerforening. De kan vejlede dig i det praktiske – og af og til viser det sig, at der er flere penge at hente end blot depositummet.

      Amager Lejerforening har følgende kontaktoplysninger:

      Amager Fælledvej 4, butikken
      2300 København S
      Tlf. 32955492 • 32955498

      Åbningstid: Tirsdag og torsdag kl. 16.30 – 18.30

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.