Manglende rengøring

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9475
      Karen 1041
      Medlem

      Hej,
      Jeg er netop kommet tilbage efter at have fremlejet min lejlighed i et år. Lejligheden var ikke rengjort ved overtagelse og jeg foretog selv rengøringen derefter.
      Sp.1: Kan jeg tilbageholde noget af depositummet,når jeg selv har gjort rengøringen og derved ikke har kviteringer fra et rengøringsfirma? (Jeg har skrevet i kontrakten, under §11. Særlige vilkår, at depositummet vil blive tilbagebetalt såfremt lejligheden afleveres i rengjort og rydelig stand). Hvilket absolut ikke var tilfældet.
      Sp 2: Acontobeløb kan først afregnes når de gældende regninger kommer. Kan jeg fastholde depositummet indtil aconto regningerne kan opgøres?

    • #9476
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1) Jeg kan ikke besvare spørgsmålet, da det afhænger af mange ting, f.eks. rengøringens omfang, ol. Det er også muligt, at vilkåret under § 11 er ugyldigt

      2) Du kan ikke fastholde depositummet. Nogle udlejere gør det og venter med at udbetale det – f.eks. indtil varmregnskabet foreligger. Men det er uafklaret om denne praksis i det hele taget er lovlig.

      Hvis du er lejer, kan du henvende dig i en lokal lejerforening og få konkret råd i sagen. Hvis du ejer lejligheden, må du gå til en advokat eller en grundejerforening.

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.