Manglende Parkeringlicens

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12384

      Hejsa,

      Jeg håber virkelig nogle her kan hjælpe mig.

      Jeg betaler, som del af min husleje, en licens for parkering i vores tilknyttede p-kælder. Derfor har jeg en P-licens i forruden.
      En dag kommer jeg ned og finder en bøde (d. 02/10/2012), og sender samme dag en indsigelse mod bøden. Dagen efter er der endnu en bøde, og derfor ser jeg lige i ruderne på bilerne ved siden af. Der er tilsynelanden kommet nye kort, (ikke grundet års skifte, men grundet skift af p-selskab).
      Denne info har jeg aldrig modtaget, ligeledes har jeg ikke modtaget den nye licens. Jeg ringer til ejerforeningen, som oplyser mig at min udlejer har fået disse, samt relevant info tilsendt d. 30/8/2012.
      Jeg forsøger forgæves at få fat i udlejer i 3 dage (efterlader beskeder, samt sender SMS), og da det lykkes har han rigtig nok modtaget disse. Jeg modtager dem med posten i dag (d. 09/10/2012)
      I mellemtiden har jeg modtaget 9 P-bøder á kr. 650,-, da jeg ikke har andre steder at parkere min bil, og jeg i øvrigt betaler for pladsen via min husleje.

      Jeg er nu en anelse frustreret, da jeg ikke mener jeg på nogen måde har kunnet handle mere proaktivt.

      Kan jeg gøre noget for at få udlejer til at hæfte for disse?

      Håber nogle kan hjælpe mig.

      Mvh,
      Daniel

    • #12385
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør kræve, at din udlejer refunderer bøderne. Vil han ikke det, må du anlægge en sag ved retten. Da det egentlig ikke er en boligsag, vil jeg anbefale dig at søge rådgivning i advokatvagten, som findes i mange større kommuner.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.