manglende elektricitet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13467

      Kaere Brevkasse.Eftersom jeg har haft en ufuldkommen lejlighed I oktober maaned .har jeg ikke betalt den fulde husleje da jeg synes det var hoejest uretfaerdigt/ her for neden er grundenene dertil. jeg flyttede ind 1.10.13.

      1. Elektriciteten var forest tilgaengelig d. 14 .oktober 2013.
      • Vaskemaskine laekker
      • Opvaskemaskine laekker
      • Komfuret var sent paa plads og gamle komfur stod paa min altan indtil sidste uge
      • Emhaette er ikke sat ordentligt op (til stadighed ikke)
      • Der er koldt eftersom det traekker ved koekkendoeren
      • Der mangler et ordentligt gelaender som jeg har investeret I Tillige udendoers lampe foeler- jeg har alle kvitt.
      • Der mangler haengsler og doere I lejligheden

      Jeg har betalt procentvis for novembermaand fra d. 14. fra maaneden pga. jeg foerst fik elektricitet tilgaengenlig de.14. i oktober maaneden- kan jeg goere dette- udlejer siger at hvis jeg ikke betaler differencen har han grund til at smide mig ud da det ikke er grun nok til ikke at betale huslejen-kan han det?
      mvh
      Margrehte Syndergaard

    • #13468
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er desværre ikke udelukket, at din udlejer kan ophæve dit lejemål, hvis du ikke betaler differencen. Men manglende elektricitet er en så alvorlig mangel, at du burde få medhold i en eventuel retssag. Hvis du vil være sikker på at blive boende, skal du betale differencen og derefter anlægge en sag mod din udlejer for at få refunderet huslejen for den ene halvdel af måneden.

      Kontakt en lejeretskyndig advokat herom eller den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.