Manglende el, hvem hæfter ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende el, hvem hæfter ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13746

      Hej !
      Jeg mangler et godt råd i forbindelse med ulovlige elinstallationer.
      Jeg bor sammen med 4 andre unge i et bofællesskab, der har fungeret som bofællesskab i flere år(tier).

      Da vi 5 nuværende beboere flyttede ind var flere af elinstallationerne tvivlsomme, men vi har desværre ikke fået gjort noget ved det endnu. fordi elinstallationerne var her da vi flyttede ind, ved vi ikke om det er udlejer eller tidligere lejere der har lavet de tvivlsomme (og med stor sandsynlighed, ulovlige) elinstallationer.

      I forbindelse med opsætning af en pendlerlampe sprang en sikring, men efter at have taget lampen ned og slået sikringen til igen, var det pludselig kun halvdelen af lejligheden der havde strøm, og der var tilsyneladende ingen logik i hvor der var strøm og hvor der ikke var.

      jeg ringer derfor til udlejerforeningen, men de nægter at ville kigge på det, fordi vi selv har forsøgt at sætte en lampe op.

      Hvem har retten på sin side ? så vidt jeg ved er det okay at sætte lamper og andre udvendige elektriske ting op, som lejer.

      Vi har kørt med et alongesystem i forbindelse med at vi er flyttet ind, kan det have betydning for udfaldet ?

      Mvh Marie

    • #13747
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Det er pricipielt udlejeren, der har ansvaret for, at installationerne er i orden. Udlejeren kan så sagsøge de lejere, der har udført de ulovlige installationer.

      I bør få en elektriker til at gennemgå installationerne for jeres egen sikkerheds skyld. Hvis der er noget, som skal laves om, skal I få ham til at skrive en rapport herom. Med denne rapport i hånden anmoder I udlejer om at reparere tingene. Hvis han ikke vil det, indbringer I sagen for huslejenævent i jeres kommune. Huslejenævnet kan påbyde udlejeren at reparere installationerne.

      Jeres allongesystem har formentlig ikke nogen betydning for sagen, med mindre der står noget om elinstallationerne.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.