manglende besvarelse af brev fra huslejenævnet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen manglende besvarelse af brev fra huslejenævnet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14087
      Mette Mette
      Medlem

      Hej

      Jeg er fraflyttet en lejlighed d. 31/10-2013 og har i den forbindelse forsøgt og få indskud tilbage samt et vand og varme regnskab for 2012-2013, herefter skal jeg engang til december senest have et for 2013-2014.

      Da jeg havde henvendt mig en del gange uden held henvendte jeg mig til advokat vagten som anbefalede mig og sende sagen til huslejenævnet.

      Det gjorde jeg. Et stykke tid efter henvender jeg mig for og hører om de har fået det hele og her får jeg af vide at sagen er sendt videre til afgørelse. Derfor tjekker jeg ikke e-boks hver dag, desværre. (e-boks er sat til og sende en e-mail ved ny post). så opdager jeg da jeg tjekker e-boks at jeg har fået et brev fra huslejenævnet som jeg skulle (kunne) have besvaret (har opdaget det 5 dage forsent). Huslejenævnet har truffet en afgørelse som jeg nu venter på og modtage.

      Her skriver udlejer at jeg har fået mit varmeregnskab og at han må beholde en del af indskuddet. Varme regnskabet har han sendt til forkert adresse og det er forkert forbrug han har brugt, samtidig finder jeg ud af at han muligvis har opkrævet varmen to gange på hvert varmeregnskab, jeg har bare ikke kunnet bevise det eller fået en forklaring på hvad han opkrævede. Fjernvarmeselvskabet har ikke svaret på mine spørgsmål og udlejer har ikke afleveret bilag på trods af forespørgelser. Da jeg kontakter fjernvarmeselvskabet igen får jeg en forklaring (har ca. taget 3 år).

      Det skal lige siges at vand og varmeregnskabet som det ser ud nu (har han sendt til huslejenævnet), så skylder jeg ham penge. Regnskaberne er ikke udført korrekt.

      Hvad kan jeg gøre nu, kan jeg anke eller på anden måde få hjælp ?

    • #14088
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Så snart du modtager huslejenævnets afgørelse, skal du melde dig ind i en lejerforening og få dem til at vurdere om du har nogen chance for at vinde sagen ved at anke den til boligretten. Hvis der ikke en lokal lejerforening i din by, kan du søge rådgivning i en den gratis advokat-rådgivning, der findes i mange byer.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.