Manglende aflæsning af varme ved indflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Manglende aflæsning af varme ved indflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14110
      Lotte Lotte
      Medlem

      Jeg flyttede i nuværende lejlighed i januar måned. Først sidst i april aflæste udlejer varmemåleren og efterfølgende har de tilmeldt mig til varmeværket, hvor jeg har betalt acontovarme for maj og juni. Hvad med de betaling af varme for de første 4 måneder, som jeg ikke er blevet opkrævet, da varmen ikke har været aflæst, og jeg ikke har været tilmeldt. Kan udlejer kræve, at jeg skal betale, når måleren ikke har været aflæst, og man ikke kan se, hvad jeg har brugt?

    • #14111
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Uden at have læst jeres lejekontrakt, så fortolker jeg situationen således, at udlejer ikke leverer varme, men at I har et direkte kontraktforhold over for varmeværket. I en sådan situation kan en udlejer ikke kræve varmebetaling, med mindre der foreligger en særlig aftale om betaling i overgangsperioden. Da I beviseligt har modtaget varme i de 4 måneder, vil jeg opfordre jer til at indgå et rimeligt forlig med udlejer om betaling, hvis han opkræver pengene. Det skyldes, at I aldrig kan være sikker på resultatet af en eventuel retssag om problemet.

      Meld jer ind i en lejerforening og få deres vurdering. 

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.