Mangelfuldt lejemål

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10414

      Hej !

      Jeg skriver til dem i håb om at de kan hjælpe mig !

      Jeg har den 1/7-2011 lejet et hus som jeg er i tvivl om hvor ringe stand jeg skal acceptere at overtage det i.

      Der er i kontrakten sat x i at lejemålet ikke er nyistansat ved indflytning, men undre mig over om jeg skal acceptere de fejl og mangler der så er ved huset ?

      Af fejl og mangler kan bla. nævnes:

      18 lys pære som ikke virker i bryggers, køkken og badeværelse.
      3 spot som hænger og dingler i køkken.
      En emhætte hvor lyset i, ikke virker.
      En vaskemaskine i bryggers som ikke virker (Udlejer siger til mig at der i fyrrum er en der virker, men kan det være rigtigt at jeg skal benytte en STOR industrivaskemaskine som løber løbsk i vand og el regning ? )
      Termostaten i brusebadet fungere ikke optimalt.
      Pletter / uens farver i stue og spisestue på væggene.
      Maling der er ridset af flere døre og karme i huset.

      Jeg har da vi overtog det den 1/7-2011 taget billeder af de fejl og mangler der er !

      I kontrakten §7. står der følgende:
      Er det lejede mangelfuldt ved lejeforholdets begyndelse, skal lejeren for ikke at miste retten til at påberåde sig manglen senest 14 dage efter lejeforholdets begyndelse skiftligt meddele udlejeren, at lejeren vil gøre den gældene. Fristen gælder dog ikke, hvis manglen bl.a. ikke kan opdages ved anvendelse af sædvanlige agtpågivenhed.

      Jeg er i tvivl om de fejl og mangler som vi har fundet, er nogle vi har krav på bliver lavet ?

      Jeg håber at høre fra dem hurtigt !

      Tak på forhånd.

    • #10415
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Umiddelbart vil jeg mene, at du har krav på at få udbedret alle de mangler, du har nævnt i din liste. Du kan klage til huslejenævnet over manglerne. Huslejenævnet vil så give udlejer et påbud om at udbedre dem, med mindre nævnet vurderer, at der er tale om bagatelagtige mangler.

      Jeg vil anbefale dig, at du melder dig ind i en lejerforening og får bistand. Det kan også være, at du betaler for meget i leje. I så fald kan du få lejen nedsat med tilbagevirkende kraft fra indflytningstidspunktet. Dette spørgsmål kan Huslejenævnet også afgøre.

      Med venlig hilsen,

      Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.