maling/pletmaling

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9621
      Lasse 1197
      Medlem

      Hej,

      Jeg flyttede for nyligt fra min lejlighed over i en anden lejlighed, dog stadig i samme ejendom og samme boligselskab.

      Min daværende lejlighed blev inspiceret, med henblik på hvad der skulle gøres, inden endelig fraflytning. Jeg fik afvide at lejligheden var i så fin stand at jeg kunne slippe med at “pletmale”.

      2 uger efter havde jeg pletmalet og dagen for det endelige syn kom. lejligheden blev godkendt.

      nu her 3 uger efter min fraflyttelse, er jeg lige blevet ringet op af boligselskabet, som fortæller mig at den nye lejer på mit gamle lejemål hævder at lejligheden ikke er nymalet(hvilket fremgår af hans lejekontrakt at den er).

      boligselskabet har efterfølgende
      bedt mig om dette:

      “( Jeg skal hermed bede dig bekræfte, at lejligheden var pæn og nymalet indenfor kort tid siden, hvorfor du alene har foretaget spartling og pletmaling af de steder hvor det trængte, men generelt kan lejligheden betragtes som nymalet.)”

      Er det op til mig at vurdere om lejligheden generelt kan betragtes som nymalet, når jeg har fået afvide den skulle pletmales. Og kan jeg potentielt komme til at hæfte for dette, også selvom at lejligheden gik igennem synet?

      På forhånd tak
      og godt nytår 🙂

      Mvh.
      Lasse

    • #9622
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har ikke pligt til at lave erklæringer om dette.

      Da der er forløbet mere en to uger siden din fraflytning, kan boligselskabet ikke kræve istandsættelse på din regning, med mindre der viser sig skjulte mangler, som du er ansvarlig for.

      Hvis tvisten mellem den nye lejer og boligselskabet ender i retten, kan du eventuelt blive indkaldt til som vidne at fortælle, hvornår du har malet lejemålet.

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.