maling osv ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen maling osv ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12327
      M Pedersen
      Medlem

      Jeg har haft nogle problemer og er derfor blevet nødt til at fraflytte min bopæl. Da jeg sender min opsigelse, er min udlejer imidlertid på 3 ugers ferie – og har ikke sat andre til administration af hans ejendomme i mens han er væk (kan han overhovedet forsvare dette?

      jeg opsiger lejligheden fra 1. september og skal dermed være ude senest 30. november.

      Da jeg gerne vil ud af boligen, som jeg ikke kan benytte, hurtigst muligt, vælger jeg derfor med det samme at indrykke annonce på boligportalen og fremviser lejligheden. Allerede den første dag finder jeg en der gerne vil overtage boligen fra 1. oktober – altså to måneder før min opsigelses udløb.
      Jeg er klar til at rykke ud og forsøger at kommunikere med min udlejer både via sms og telefon.

      Det hele falder på plads og nu er der ganske få dage til overdragelsen.

      den nye lejer flytter ind i lejligheden som den er og står derfor selv for maling – hvorfor hun også betaler en tredjedel mindre i depositum.
      Dog mener min udlejer, at jeg skal hæfte for maling af lejligheden.
      i min kontrakt står der:

      “ved lejemålets ophør, skal lejligheden afleveres nymalet, som skal udføres af autoriseret malermester.”

      Betyder det ikke blot at jeg skal hyre en maler, der står for maling af loft og vægge?
      min udlejer vil personlig stå for maling af lejligheden, hvilket han mener skal koste mindst 4000 kr.
      Dilemmaet er dog at den ikke bliver malet inden den næste overtager og at jeg kender op til flere uddannede malere, der gerne vil udføre malerarbejdet gratis for mig, således at jeg kun skal betale for malingen.
      Dette vil min udlejer dog ikke være med til – kan det virkelig være rigtigt at jeg er tvunget til at betale ham for et malerarbejde der overhovedet ikke udføres og som jeg ellers selv gerne havde arrangeret til en helt anden pris?

    • #12328
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Sådan som din kontrakt er formuleret, står der ikke noget om, at udlejer skal bestemme, hvem der skal male lejligheden. Med forbehold for, at jeg ikke har læst hele kontrakten, mener jeg derfor ikke, at udlejer kan kræve, at du betaler for maling ved hans håndværker.

      Sandsynligvis medføre dette, at han ikke betaler dig depositum tilbage, sådan som du har krav på. Du kan indbringe sagen for huslejenævnet i kommunen, som kan afgøre sagen.

      Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning eller sagsbistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.