Maksimumbeløb på varmeregning?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Maksimumbeløb på varmeregning?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12805
      Cecilie 4424
      Medlem

      Hej.
      Vi er et par der bor i en lejelejlighed (gammelt byhus) med varme fra oliefyr. Dog er oliefyret udlejers ansvar.
      Mit spørgsmål går på om der er et loft på, hvor meget en varmeregning må lyde på? Er der regler og bestemmelser herom?
      Vi indbetaler a conto 1000 kr om måneden i varme og fik en efterregning på 10.000 kr for 3 måneder (Marts, April og Maj) – Vi synes det lyder helt urimeligt højt, og lagde indsigelse. Men da varmeselskabet sendte en opgørelse stod det sort på hvidt at det var forbruget for den gældende periode.
      Jeg tænker, er der grænser for hvor “utæt” en ejendom må være? Vi kæmper nemlig også med så utætte vinduer at man kan mærke vinden indendøre, og ingen isolering af loft.
      På forhånd mange tak for svar og en vældig oplysende side.

    • #12806
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, der er ikke nogen overgrænse for en varmeregning. Men jeg synes den lyder meget høj. Selv om forbruget var angivet “sort på hvidt”, kan opgørelsen godt være forkert Hvis en lejer gør indsigelse på den rigtige måde over et varmeregnskab, skal udlejer indbrige sagen for huslejenævnet. Gør udlejer ikke det, bortfalder hans krav om efterbetaling

      Der ser ud til at være mange ting galt med jeres lejemål. For jeres egen skyld bør I melde jer ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.