Må udlejer udfylde kontrakt “i hånden”?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Må udlejer udfylde kontrakt “i hånden”?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10302
      Nadia 1875
      Medlem

      Vi har lige modtaget en standard lejekontrakt, hvor udlejer udfylder alle felter med kuglepen frem for på skrivemaskine. Er det ved lov, at lejekontrakt skal udfyldes på skrivemaskine eller skal jeg godtage at kontrakten er udfyldt i hånden under alle rubrikker? Min tanke er, at det ellers er muligt for udlejer og for den sags skyld også lejer, til hver en tid, at tilføje/rette i kontrakten.

      Under rubrikken “Benyttelse” har udlejer tilføjet: Der må stilles barnevogn i garagen eller gangen om vinteren, samt bil om vinteren.
      Vi har allerede fået en nøgle til garagen, som udlejerne ellers selv bruger til opbevaring af egne sager.
      Bør denne tilføjelse ikke være noteret under paragraf 11, særlige vilkår? – og som det eneste, skrevet med kuglepen?

      Jeg håber, at ovenstående giver mening.

    • #10303
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Man må godt udfylde en lejekontrakt i hånden. Sikringen mod efterfølgende tilføjelser og rettelser består i, at lejers og udlejers eksemplar af kontrakten skal være ens.

      Det er rigtigt, at tilføjelsen om barnevognen skulle stå i § 11, men kontrakten bliver ikke ugyldig, fordi udlejer har skrevet det et andet sted.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.