Må udlejer udbetale rest-depositum med halvdelen til hver

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Må udlejer udbetale rest-depositum med halvdelen til hver

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13609

      Hej!

      Min datter og ex-svigersøn har været dybt ueninge om fordelingen af rest-depositum. Udlejer er vidende om dette, men vil jo ikke blande sig i tvisten. Der er nu sket det, at udlejer har sendt en check til dem hver på halvdelen af det samlede overskud/ restbeløb. Må han det?
      Han kan jo ikke påberåbe sig god tro. Uenigheden er opstået fordi min ex-svigersøn ikke har villet betale hans halvdel af el-regning og derfor havde min datter bedt udlejer om at lave en samlet check udstedt til begge for derved at tvinge ex-svigersønnen til at betale hans andel.

    • #13610
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Udgangspunktet er, at restdepositum, skal udbetales til den der står på lejekontrakten. Der findes ikke nogen regler, der siger hvordan en udlejer skal betale pengene, hvis begge står på lejekontrakten. Umiddelbart vil jeg mene, at en udlejer frit kan vælge, hvem af de to, der skal modtage pengene, og han kan formentlig også vælge at dele beløbet. De to lejeres indbyrdes opgør, behøver udlejer ikke at blande sig i. I kan næppe klandre udlejer for hans fremgangsmåde.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.