må udlejer tage foto ilejemålet

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen må udlejer tage foto ilejemålet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14432
      Susanne 3483
      Medlem

      Hey

      Vil lige høre om udlejer må tage foto og filme i lejemålet i opsigelsesperioden, inden der er flyttesyn??

      Og hvordan er det med køkken – mit køkken er ca. 30 år gammelt og af sekunda kvalitet (det kan jeg dokumentere) – lågerne er lavet af presset pap og skabene af masonitplader og lågerne falder hele tiden af….hvordan vedligeholder jeg det forsvarligt? Er det godt nok at sætte nye hængsler op og male lågerne, eller skal jeg betale for et helt nyt køkken ved flytning (står for all indvendig vedligehold og har boet der 14 år)

      Tak for en super brevkasse

      Dbh Siusanne

    • #14433
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, din udlejer har ikke ret til at komme ind i din lejlighed, med mindre der er uopsættelige skader, som kræver handling, f.eks. sprængte vandrør og lign.

      I opsigelsesperioden skal du give adgang til besigtigelse for nye lejere, se lejelovens § 97. Hvis udlejer deltager i en sådan besigtigelse, må han selvfølgelig ikke tage fotos uden din tilladelse.

      Du kan ikke forpligtes til at betale for et nyt køkken. Om du har pligt til at male køkkenlågerne og sætte nye hængsler afhænger af lejekontraktens ordlyd og om lejekontrakten i det hele taget der gyldig

      /* Style Definitions */
      table.MsoNormalTable
      {mso-style-name:”Tabel – Normal”;
      mso-tstyle-rowband-size:0;
      mso-tstyle-colband-size:0;
      mso-style-noshow:yes;
      mso-style-priority:99;
      mso-style-parent:””;
      mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
      mso-para-margin:0cm;
      mso-para-margin-bottom:.0001pt;
      mso-pagination:widow-orphan;
      font-size:10.0pt;
      font-family:”Times New Roman”;}

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.