må udlejer det ????

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10189
      anja 1774
      Medlem

      hej jeg vil høre om udlejer har ret til og komme og besigtige vores lejlighed? udlejer har i dag sendt en mail til min mand at hun i morgen kommer og vil besigtige den, hun har mundligt nævnt det for mig at hun vil se om vi mis-vedligeholder lejligheden, fatter ikke hvordan hun kan sige det… vi er gode og loyale lejere, har altid betalt husleje mm til tiden. nu har vi så fået skimmelsvamp i vores lejlighed og pludselig ændrer hun adfærd over for os, ja hun blir ond syntes jeg, den svampeskade har vi fået en rapport om, og det er ikke vores skyld den er kommet, vi er medlem af lejerforeningen men har ikke kunnet nå og kontakte jer i dag. mvh anja

    • #10190
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En udlejer har kun i ganske bestemte tilfælde krav på at komme ind i et lejemål:

      1) Hvis der skal foretages reparationer. Her skal der enten varsles med enten 6 ugers varsel eller 3 måneders varsel. Ved uopsættelige reparationer, kan en udlejer dog kræve adgang med det samme. Se nedenfor i Lejelovens § 55.

      2) Hvis lejeren skal flytte. Her skal lejeren give adgang for interesserede lejere til at bese lejligheden efter reglerne i Lejelovens § 97.

      Hun har ikke ret til at komme ind bare fordi hun vil kontrollere jer. Det kan I nægte.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

      Uddrag af lejeloven.

      § 55. Udlejeren kan med 6 ugers varsel iværksætte arbejder i det lejede, når udførelsen ikke er til væsentlig ulempe for lejeren.

      Stk. 2. Inden iværksættelse af andre arbejder har lejeren krav på 3 måneders varsel.

      Stk. 3. Udlejeren kan dog altid uden varsel foretage uopsættelige reparationer i det lejede.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.