må jeg have overnattende gæster??

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen må jeg have overnattende gæster??

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11917
      Rosa 3536
      Medlem

      Hej..

      Jeg har lejet den ene lejlighed i et dobbelt rækkehus sammen med min datter, og min udlejer bor i den anden lejlighed, den er 90 m2 med ejen have osv. nu har jeg så fået en kæreste og igår bankede min udlejer på og sagde at hun havde set, at der stod en bil (min kærestes) og at jeg altså ikke må ha overnattende gæster… da jeg fortalte at jeg var begyndt at se en før god ven mere end en ven, sagde hun at hun havde udlejet til en voksen og et barn, og flere personer slider på lejligheden.. men han har altså kun sovet der den ene uge 1 gang og den anden uge 2 gange… Hun sagde desuden at det jo ikke var fordi vi lamede eller noget, hun mærkede faktisk ik at vi var der.. men hun havde bare set hans bil der nogen gange.. Må hun gerne bestemme hvem der kommer og sige at jeg ikmå ha nogen sovende?? er der regler for det?? og for hvormange gange det så eventuelt er tilladt at man må ha sovende gæster?? Håber på hurtig svar, føler mig virkelig overvåget hele tiden. mvh Rosa

    • #11918
      Jakob Lindberg
      Moderator

      En udlejer kan normalt ikke blande sig i om man har gæster, hverken til spisning eller overnatning. Den eneste undtagelse er, hvis der i din lejekontrakt står et udtrykkeligt forbud mod overnattende gæster. Hvis du ikke har skrevet under på noget sådant, kan du roligt afvise din udlejers klager.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.