Må boligforening bruge Europark

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Må boligforening bruge Europark

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13313

      Jeg bor i en almen boligforening, hvor man indgået aftale med Europark om kontrol og pålæggelse af P-bøder indenfor boligområdets egne arealer (matrikel).

      Det kommer naturligvis af, at der har været problemer med uvedkommende parkering, men også egne beboere der ikke overholder reglerne fx. spærrer inkørsler o.l.

      Med dette, har man sådan set også indført “dummebøder” for egne beboere.

      Jeg mener at det strider mod boligforeningens foremål, da det..

      Åbner op for at pålægge bøder for fx. at cykle på gangstier, sortere affald forkert m.m.

      Og så er det ikke engang mulighed for, at en uheldig beboer kan gå til boligen adm. og få annulleret en afgift.

      Jeg mener, at det er administrationen via husorden og regler der skal rette henvendelse til beboere ligesåvel som ved andre overtrædelser og ikke et berygtet P-selskab der betragter det som en velkommen “business” at snuppe boligforeningens egne medlemmer for den midste fodfejl – uden fortrydelsesret.

      Jeg mener det er en særdeles uheldig udvikling, hvis sådan noget skal være tilladt og at man ikke kan finde mindre hårdhændede metoder overfor foreningens egne medlemmer.

    • #13314
      Jakob Lindberg
      Moderator

      <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Arial; panose-1:2 11 6 4 2 2 2 2 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} @font-face {font-family:”MS 明朝”; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;} @font-face {font-family:”MS 明朝”; panose-1:0 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:128; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:fixed; mso-font-signature:1 134676480 16 0 131072 0;} @font-face {font-family:Cambria; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:3 0 0 0 1 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:”MS 明朝”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-bidi-font-family:”Times New Roman”;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-fareast-font-family:”MS 明朝”; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Cambria;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:3.0cm 2.0cm 3.0cm 2.0cm; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} –>

      Jeg er enig med dig, men jeg kan ikke pege på en bestemt paragraf i almenboligloven, hvorefter det er forbudt for en boligforening at udlicitere den slags opgaver.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.