lydt

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13962

      Jeg er for 2 år siden flyttet ind i en lejlighed i en ældre beboelsesejendom i KBH, som vel som de fleste af sådanne steder er meget lydt. Men den er helt galt i forhold til min overbo som bor på 4 sal i lejligheder der er istandsatte loftrum. Gulvet er ikke blevt isoleret og har heller ikke det naturlige mellemrum mellem etagerne som man ser det i ældre ejendomme. Mit loft ligger således helt ind til overboen´s gulv, derfor knirker det når de sætter sig i møblerne og hvert et fodtrin dundre og sætter svingninger ned gennem væggene. Det er et lydniveau der ikke er til at overhøre og er naturligvis til stor gene. Jeg har prøvet at kontakte både naboerne som jo ikk kan liste rundt hele tiden og ejendommen som ikke vil gøre noget ved problemet. Kan det virkelig passe at at man ikke skal sikre gulvet ordentlig når man indrager loftrummene til beboelse? Jeg tænker også på brand og sikkerhed MVH…

    • #13963
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du bør have bistand fra en lejerforening.

      Det kan være at loftsrummene er ulovligt indrettede. Det kan man få afgjort ved at klage til kommunen.

      Teoretisk er det muligt, at anlægge et såkaldt anerkendelsessøgsmål mod udlejeren, for at tvinge ham til at lydislolere i etageadskillelsen. Få rådgivning hos en lejeretskyndig advokat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.