Lugt af røg i nyindflyttet lejlighed i boligforening.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lugt af røg i nyindflyttet lejlighed i boligforening.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13140
      Tina K
      Medlem

      Jeg er flyttet ind i en lejlighed (boligforening) pr. 1. maj 2013. Jeg har fra start gjort opmærksom på at lejeligheden lugter MEGET af røg da de tidligere lejere var rygere. Boligforeningen har forsøgt at afhjælpe situationen med ekstra besøg fra maleren samt udleveret en spray jeg kan sprøjte skabslåger og døre med.
      Problemet er der stadig og viceværten giver udtryk for det ‘godt nok er ærgeligt at jeg fået sådan en lejligleghed’ når jeg nu er ikke-ryger. Ja det synes jeg jo også. Den væste lugt er i entre/køkken/soveværelse. Hver gang jeg får besøg nævner folk problemet. Når jeg tager en jakke i entreen lugter den selvom den er helt nyvasket. Jeg har lige hjemvendt fra 2 ugers ferie. Forinden sprayede jeg godt og grundigt med den udleverede spray. Det har intet hjulpet. Jeg vågnede om natten og kunne næsten ikke holde det ud fordi min rullemadras og sengetøj lugtede.
      Jeg er ikke fanatisk, men er MEGET generet af røglugten i min nye lejlighed. Jeg synes også jeg har været tålmodig og givet det tid og håbet lugten ville forsvinde. Mine naboer (underboer, overboer og dem ved siden) fortæller alle ar de har været genret af røglugten fra de tidligere lejere. Had skal jeg gøre. Det virker som om boligforeningen ikke vil gøre mere. Kan jeg kræve at flytte til et andet lejlighed i boligforeningen uden at jeg økonomisk bliver ‘belastet’/holdt skadeløs i mht. Indskud/depositum. Jeg er virkelig glad for området. Har tidligere boet 15 år i boligforeningen og har set frem til at flytte tilbage. Situationen er bare virkelig uholdbar for mig. Jeg har brugt 11.000 kr. nye på væg-til-væg tæpper i lejligheden som var lagt på da jeg flyttede ind. Hvis jeg bliver ‘omplaceret’ til anden lejlighed hvordan så med mine udgifter til tæpper.
      Jeg lufter meget ud HELE tiden og frygter når det ikke er sommer mere.

      Er der nogen der kan give råd omkring hvordan og hvorledes jeg fremadrettet skal agere og hvad jeg kan kræve fra boligforeningen?
      Vil sætte pris på alle input.
      Venlig hilsen Tina

    • #13141
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Spørgsmålet er, om der er gjort tilstrækkeligt fra boligforeningens side med hensyn til istandsættelse efter den tidligere lejers fraflytning. Der bør som minimum foretages en såkaldt spærregrunding, inden den almindelige maling.

      Du bør for det første konsuletere en malermester for at få din egen vurdering af, hvad der kan gøres.

      Du kan klage til beboerklagenævnet over manglerne. Beboerklagenævnet kan pålægge boligforeningen at udbedre manglerne.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.