lugt af kælder og fravær af isolation

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen lugt af kælder og fravær af isolation

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12380
      Annethe 3993
      Medlem

      Jeg bor i en boligforening, hvor jeg ved indflytningen bliver ramt af en lugt af kælder. Der er sort langs panelerne og i vinduerne. Udlejeren siger, at det er fordi her ikke er isoleret. Er det en oplysning de må fortiet? Jeg ville aldrig havde flyttet ind, hvis jeg havde vidst her ikke var isoleret. Fugten blev renset og malet over, men det fjernede ikke lugten.. vi lufter ud osv efter foreskrifterne, men lugten af fugt er stadig forfærdet. Min datter har udviklet svampe allergike i det år vi har boet her. Det er jo afgjort pga fraværet af isolering, men de siger de ikke har råd til at isolere alle de huse.. hvad kan jeg gøre..? Hvad er mine rettigheder
      ? Er der ikke en lov om isolering? I det mindste om oplysning af fraværet? Vh Zelma

    • #12381
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Efter reglerne om energimærkning, har lejere krav på at få oplysning om lejemålenes isoleringstilstand ved indflytning.

      Det bedste du kan gøre er at klage til kommunen og anmode dem om at undersøge problemet. Skriv til kommunaldirektøren og henvis til:

      “VEJ nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum”.

      Meld dig også ind i en lejerforening og få rådgivning om dine muligheder for at få  forholdsmæssigt nedslag i lejen og erstatning efter bestemmelserne i almenlejelovens § 18-21.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.