Lever ikke op til aftalen. Kan jeg ophæve kontrakten.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lever ikke op til aftalen. Kan jeg ophæve kontrakten.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12913
      Lone 4534
      Medlem

      Jeg skulle over tage lejligheden idag. Tidl. Lejer skulle gøre rent og male. Men der er kun klat malet få steder, edderkopper er at finde i loftet og slet ikke gjort rent. Der er hunde/kattehår i vinduskarmen og i skabe. Sorte finger og løbesod på karme og vinduer, loftet er revnet i 2 værelser, alle vinduer er gule efter røg.
      Nå jeg ringer til udlejer. Svaret tilbage: bliver at jeg kan gøre rent og få 2500 for det, han giver malingen, men ikke tiden til det, alle ved at det tager tid at male vinduer og dørkarme. Eller hans ansatte kommer og gør det, kun maler også når jeg rejser kommer jeg til at betale for at de maler.
      Det er ret træls, for jeg skulle være lejer idag i stedet står jeg nu og ikke ved om jeg kan ophæve kontrakten og om jeg får mine penge igen, han har sagt god for en lejlighed som slet ikke lever op til kontrakten.
      Jeg føler at tilliden er svigtet til min udlejer

    • #12914
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du har i princippet ret til at ophæve lejemålet og kræve dit depositum tilbage ubeskåret. En sådan sag skal afgøres af boligretten, som vil vurdere, om manglerne er så mange og så alvorlige, at du har ret til at ophæve.

      Hvis du har valgt at blive boende, har du mulighed for at indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune, som kan give udlejer påbud om at udbedre manglerne.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg.

       

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.