Lejlighed uden varme og med skimmelsvamp/udlejer nægter at betale depositum tilbage

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejlighed uden varme og med skimmelsvamp/udlejer nægter at betale depositum tilbage

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11405

      For to måneder siden kom jeg i kontakt med en ældre dansk kvinde, som gerne ville leje mig hendes lejlighed i New York. Hun forsikrede mig om, at lejligheden var i rigtig god stand, og jeg indbetalte et depositum til hendes danske konto. Jeg nåede lige at flytte ind (for 1 uge siden), hvorefter jeg hurtigt fandt ud af, at der var skimmelsvamp i stuen, ingen varme (15,5 grader i hele lejligheden) og en landlord som på ingen måde var tilfreds med, at jeg var der! Han hang sedler op i opgangen hvor der stod, at jeg ikke burde være der. Efter en uge blev det klart for mig, at jeg ikke kunne blive boende grundet frygt for mit helbred og chikane fra landlorden. Problemet er nu, at den ældre dame jeg lejede lejligheden af, ikke vil give mig mit depositum tilbage. Kan jeg gøre noget?? Hun var udemærket klar over at der var skimmelsvamp i lejligheden og ingen varme, hun undlod bare at fortælle mig det!

      Håber i kan hjælpe..

      Mvh Camilla

    • #11406

      Det du beskriver er klart urimeligt, og der kan muligvis også gøres noget effektivt ved det. Det er imidlertid uden for dansk lejelovgivnings domæne, og derfor uden for vores kompetence. Det kræver med andre ord en nærmere undersøgelse og analyse, hvor man må have langt flere oplysninger om situationen og omstændighederne. Dermed er vi ovre i en form for sagsbehandling, som vi på ingen måde kan påtage os på brevkassevilkår, men det er muligt at vores lokale lejerforeninger kan påtage sig opgaven, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.