lejlighed standart hos boligforerninger?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen lejlighed standart hos boligforerninger?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12303
      Daki C
      Medlem

      Jeg skriver til jer fordi jeg i lidt over to år har måtte leve med en utrolig dårlig standart af lejlighed. Min vinduer er utætte og har været det siden
      jeg har flyttet ind. Dette har jeg på indflytterdagen fået af vide at det bliver fixet men der er ingen der har gjort det eller været forbi.
      Jeg har haft en tømmer og to murer (folk jeg kender privat) forbi der har fortalt mig at mine væge er ikke
      isoleret og faktum at jeg rent faktisk mangler gulv også gør (der er mdf plader med en tynd gulvtæppe på) at jeg rent faktisk bor i et kølerrum.

      Der er samme temperatur udenfor i det fri som der er indenfor min lejlighed, og det vil sige at i disse sidste par dage har jeg ca haft 9 10 grader som stuetemperatur.

      Jeg kan på ingen måder varme min lejlighed op med radiatorere for de er velplaceret under mine vinduer, som er som sagt utætte og varmen siver pænt
      ud gennem vinduerne og gulvet.

      Jeg er tvunget nu til at gå med sko samt på i lejligheden for alt andet er simpelhen for koldt.

      Regningen på lejemålet er siden jeg er flyttet ind steget med ca 1000kr, hvor den nu udgør ca 5.400kr.
      Jeg har lidt svært efterhånden ved at se meningen i at jeg skal betale så mange penge for noget der ikk lever op til normal levestandart.

      Forresten
      Jeg bor i en lejlighed lejet af Fabbo ( Fyns almennyttige Boligselskab)

      Er dette virkeligt acceptabelt i forhold til de penge jeg betaler ?

    • #12304
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Hvis lejligheden er som du beskriver den, bør den kondemneres (dvs. lukkes) øjenblikkeligt af myndighederne.

      Klag til kommunen og henvis til reglerne i “VEJLEDNING nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum”. Reglerne heri gælder både hvis der er skimmelsvamp i en lejlighede og hvis lejligheden ikke kan opvarmes tilstrækkeligt.

      Få rådgivning af en lejeretskyndig advokat med henblik på at kræve forholdsmæssigt nedslag i huslejen for hele din boperiode. Start med at melde dig ind i en lejerforening og hør, hvem de kan anbefale.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

      PS. Den eneste lejerforening på Fyn i Danmarks Lejerforeninger er:

      Lejerforeningen Sydfyn

      Færgevej 13, st
      5700 Svendborg
      Tlf. 62222773 • 62202773

      Åbningstid: 1. og 3. tirsdag, kl. 17:00 – 20:00

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.