Lejlighed ikke nyistandsat

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejlighed ikke nyistandsat

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14157

      Hej
      Jeg er flyttet ind i en lejlighed, som ikke er nyistandsat ifølge kontrakten. Da vi besigtiger lejligheden sammen, gør jeg opmærksom på, at et strømudtag i køkkenloftet som ikke virker. Udlejer siger, at sådan har det været i alle år, men at der er andre stikkontakter rundt omkring i køkkenet, som kan benyttes. Hvad er min ret – skal strømudtaget i loftet ordnes for udlejers regning? Skal jeg leve med det? Eller skal jeg selv udbedre det, hvis jeg vil have det skal virke?
      Pft for hjælpen
      Vh Pernille

    • #14158
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg går iud fra, at du bor i privat udlejningsbyggeri. Hvis du blev gjort opmærksom på manglen inden du underskrev lejekontrakten, har du acceperet denne som en oprindelig mangel, og så skal du selv betale for at få den udbedret.

      Hvis du først opdager manglen efter underskrift af lejekontrakten, er udlejer ansvarlig for at få den udbedret. Hvis han ikke vil det, kan du klage til Huslejenævnet i din kommune, som så kan give et påbud til udlejer om at han skal udbedre.

      Med venlig hilsen. Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.