Lejlighed hvor der ikke er varmekilde i et ene værelse!

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejlighed hvor der ikke er varmekilde i et ene værelse!

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10817

      Jeg lejer gennem et boligselskab en lejlighed, som i lejekontrakten står opført som 3 værelses. Der er af forrige lejer opsat en væg/skillevæg, som er godkendt af boliselskabet, så det nu er en 4 værelses. Dette har jeg fået tilføjet i min indflytningsrapport. Jeg var ved indflytning i september måned ikke opmærksomhed på at der i det ekstra værelse ikke var nogen form for varmekilde og blev heller ikke gjort opmærksom på det. Jeg kan nu ikke bruge værelset eftersom der ingen varme er i det, så pt bliver det brugt som opbevaringsrum. Jeg har talt med boligselskabet og bedt om enten opsætning af varmekilde eller nedslag i huslejen, da jeg ikke mener det er fair at betale fuld husleje, når jeg ikke kan bruge værelset til beboelse samt at jeg ikke er blevet gjort opmærksom på manglende varmekilde før indflytning. Boligselskabet siger at det eneste de vil gøre er at rive væggene ned men hvor skal vi så bo i mellemtiden og kan det være rigtigt når lejligheden stod tom fra januar i år og til vi flyttede ind?
      Jeg har opsagt lejemålet og fraflytter slut januar 2012 men vil høre om jeg har krav på nedsat husleje?
      Hilsen
      Charlotte

    • #10818
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg mener du har krav på forholdsmæssigt nedslag i lejen. Det er dog usikkert om du kan komme igennem med dette i Boligretten. Muligvis vil det komme dig til skade, at du ikke selv opdagede at der ikke var nogen varmekilde, da du så på lejligheden inden indflytningen.

      Du har brug for en lejeretskyndig advokat. Start med at spørge i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.