Lejers pligt til udvendig vedligeholdelse.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejers pligt til udvendig vedligeholdelse.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13585

      Hvordan forholder jeg mig til nedennævnte mangler, når jeg har gjort lejer opmærksom på disse mangler og der ikke sker noget. Hvor lang tid har udlejer til at forbedre manglerne og hvad kan jeg gøre.

      lang udvendig revne i murværket, som har været tilstede siden jeg flyttede ind.
      vindue gået i stykker i udehus efter stormskade nov2013. Jeg har opbevaring stående. Jeg har meddelt skaden til udlejer og der er nu gået ca. 4-5 uger.

      Jeg har gentagne gange klaget over at der på vores parkeringplads som hører til, bliver opbevaret “skrald” som, skal til genbrugspladsen. Dette har ligget til opbevaring i ca. 6 mdr.

      hvordan skal jeg forholde mig til ovennævnte. hvad er mine rettigheder?

      mvh. Christina Schiøtte

    • #13586
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du kan klage til Huslejenævnet i den kommune, hvor du bor. Huslejenævent kan give udlejer vedligeholdelsespåbud og påbud om at rydde op på parkeringspladsen. Anmod samtidig om, at huslejen bliver nedsat, hvis udlejer ikke har efterkommet påbuddene inden den frist, der sættes af huslejenævnet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.