Lejers ophævelse af lejemål.

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejers ophævelse af lejemål.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10514
      Jane 2108
      Medlem

      I lejekontrakten står der at lejer kan opsige lejemålet med 6 ugers varsel inden den 1. i måneden.
      Lejemålet opsiges den 29/7-2011 og med oplysning om at fraflytningen vil være sket den 20/8-2011.
      Det vil sige efter min udregning at lejemålet er tilendebragt den 12/9-2011.
      Nu får vi så et brev fra udlejer hvor der står flg.:

      “Ifølge din opsigelse, som vi har modtaget den 29-07-2011, vil fraflytning ske den 20-8-2011.
      Du hæfter for boligen indtil den 01-10-2011, da der er 6 uger opsigelse til den 1. i en måned, og vi forsøger at genudleje pr. 01-10-2011.”

      Kan det være rigtigt at der pludselig et opsigelse på 9 uger.

    • #10515

      Det er en højst usædvanlig formulering af et opsigelsesvarsel, og det KUNNE gøre det interessant at checke,om lejekontrakten måske er indgået på en u-autoriseret blanket. Hvis dette er tilfældet vil det nemlig nemlig “ophæve” alle bestemmelser i kontrakten, der stiller lejer ringere end det der står i lejeloven. Dette vil imidlertid ikke gavne i det konkrete spørgsmål, for lejelovens tilbagefaldsmulighed er 3 måneders opsigelsesvarsel.

      Men: Som du har citeret kontraktbestemmelsen må det umiddelbart være din udlejer der har ret: Der skal ske opsigelse til den 1. i en måned, og da det skal være mindst 6 uger før, kan opsigelsen ikke gælde 1. september, og derfor bliver det pr. 1. oktober. Når jeg skriver “umiddelbart” er det fordi udlejer skal godskrive dig det, hvis han udlejer tidligere, eller burde kunne udleje tidligere. – Det må du/I så overveje om I tror I kan sandsynliggøre eller bevise.

      Under alle omstændigheder, hvis I vil gå videre med det her vil jeg kraftigt anbefale at I opsøger assistance hos en lokal lejerforening: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.