Lejerbo stævning – Lindbergs udlægning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejerbo stævning – Lindbergs udlægning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #14228
      EM 4809
      Medlem

      I blad nr 72 fortælles om lejerbos stævning i køge.

      Lindberg henviser til alm.boliglovens §37 stk. “de overordnede rammer for iværksættelse af arbejder og aktiviteter i afdelingen”

      formuleringen “de overordn. rammer…” skulle således omfatte de ansatte iflg. artiklen

      Men “de overordn. rammer…” efterfølges af ordet “for…” som henviser til HVAD de overordnede rammer ER.

      Og det ER altså “arbejder og aktiviteter”, hvilket fx. er forbedringer og vedligeholdelser o.l. men IKKE ansatte.

      Betydningen af ordet “arbejder” er i denne sammenhæng ikke “en arbejder”, altså en person, men selve udførslen.

      Det er rimeligt forbistret, at der denne forskel på betydningen af samme ord og der burde ikke bruges denne formulering i loven.

      Jeg synes det er rimeligt tydeligt, men jeg ville da ønske at det var, som den gode hr. Lindberg ellers udlægger det.

    • #14229
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Spørgsmålet er om den beslutning, som Lejerbo Køge Bugts bestyrelse har truffet falder ind under § 37. Beslutningen var, at de ansatte skulle samles i een central enhed. For mig er der ingen tvivl om, at en sådan beslutning hører til “de overordnede rammer for iværksættelse af arbejder og aktiviteter i afdelingen”.  Du har ret i, at ordet “arbejder” ikk betyder “medarbejder”, men de opgaver medarbejderen udfører. Det er netop disse opgaver, der med den nye ordning er flyttet væk fra afdelingerne og over til en central enhed.

      Men nu får vi domstolenes ord for, hvordan lovens ord skal forstås.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.