Lejerbo – spidskompetence ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejerbo – spidskompetence ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9564

      Lejerbo
      Hovedbestyrelsen
      Gl. Køge Landevej 26
      2500 Valby

      Kolding den 27 oktober 2009

      Hej og pænt go´dav .

      I en boligforening som Lejerbo, der er landsdækkende har jeg nogle spørgsmål til, som jeg forventer man vil besvare, hurtigt.

      Man skal gå ud fra at dette foregår i en af Lejrbo´s afdelinger.

      Hvem har kompetencen til at tage beslutninger om hvem der skal opsiges fra et lejemål ?
      Hvemer beslutnings tageren ?
      Hvem står for beslutnings processen ?
      Hvem vurdere hvor galt/voldsom en sag det er ?

      Kan man ud fra sager der har verseret oplyse om hvem ?– hvad ?, samt hvorfor ?

      Jeg skal have et hurtigt svar — da det er en sag der også versere på i nettet.

      Med venlig hilsen
      Bisidder Ole Olsen

    • #9565
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Til Ole Olsen

      Du har lagt et brev til Lejerbo ind i Brevkassen. Dette er en fejl. Send det i stedet direkte til Lejerbo. Dine spørgsmål er for omfattende til at blive besvaret fyldestgørende i Brevkassen. Da de åbenbart drejer sig om en konkret opsigelsessag vil jeg anbefale dig at få fat i en advokat.

      Det andet indlæg, du skrev tidligere under titlen “Hmmm” er blevet slettet, da det indeholdt personlige oplysninger med navns nævnelse, som vi ikke ønsker at have stående på vores websted.

      Da andre måske kan have glæde af det, vil jeg besvare de fire spørgsmål ovenfor på denne måde:

      1) Det er boligorganisationen (boligselskabet), der har kompetencen til at beslutte om en lejer skal opsiges. En boligorganisations bestyrelse har som regel delegeret denne kompetence ud til et forretningsfører eller et forretningsførerselskab. Den enkelte afdelingsbestyrelse har derimod ingen kompetence i opsigelsessager.

      2) Beslutningstageren er forretningsføreren på vegne af boligorganisationens bestyrelse.

      3) Hvis lejeren gør indsigelse, skal forretningføreren/boligorganisationen indbringe sagen for Boligretten. Derefter kører beslutningsprocessen videre som en retssag under ledelse af dommeren.

      4) Det er boligrettens tre dommere (1 juridisk dommer og to lægdommere), der afgør om lejeren skal dømmes til at flytte.

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.