Lejer tilbageholder nøgler ved fraflytning

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejer tilbageholder nøgler ved fraflytning

  • Dette emne er tomt.
Viser 0 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12572

      Jeg har haft fremlejet min andelslejlighed siden sommer, og der har fra starten været problemer med mine lejere, der nu ved fraflytning ikke vil give mig mine nøgler tilbage før jeg har betalt resten af deres depositum tilbage.

      Problemerne er opstået for knap et halvt år siden, pga. ændring af lejemålets længde. Kort fortalt havde jeg fra starten taget udgangspunkt i vores vedtægter, der skrev at jeg måtte fremleje i op til 2 år. På baggrund af disse og to juristers gennemgang af vedtægterne oplyste jeg lejerne om det, men understregede at jeg stadig skulle have et helt klart svar fra andelsforeningen, som dog ikke burde sige andet. Vi følte os alle overbeviste om at der ikke burde være nogen problemer og lejerne underskrev vores lejeaftale og jeg fik depositum svarende til to måneders husleje.
      Efterfølgende kom det frem, at andelsforeningen havde andre regler for fremleje (max et halvt år) i det tilfælde man som jeg skulle flytte ind hos kæresten. Mine lejere blev oplyst om de ændrede forhold og fik lov til (gentagne gange) at trække sig fra vores kontrakt. De valgte ikke at trække sig, men har siden da krævet både lavere leje, gratis husleje enkelte måneder, osv, og har generelt opført sig meget modbydeligt overfor mig.
      De har nu fundet en anden lejlighed pr.1.12. men nu opstår et nyt problem. For november måned har de ikke villet betale hverken husleje eller Dong regning, og jeg har gentagne gange måttet høre på meget ubehagelige beskyldninger fra dem, der gør at jeg ikke har lyst til at mødes med dem ved overdragelse af lejligheden (jeg føler mig meget utryg ved dem), og vil derfor besigtige lejligheden med andelsbestyrelsen, hvilket lejerne ikke ønsker. De har først sat krav om at mødes, men da jeg udtalte, at jeg gerne ville undgå dette, eller min kæreste ville træde i mit sted, har det nu fået lejerne til at kræve at de vil have depositum tilbage før jeg får mine nøgler tilbage. De er ikke til at hugge eller stikke i.

      Jeg har selv et ekstra sæt nøgler og kan derfor komme ind i lejligheden, men hvad kan jeg ellers gøre? Skal jeg bare skifte låsen og trække omkostningerne fra depositum? Skal jeg overhovedet betale resten af depositum tilbage, når jeg ikke får nøglerne tilbage? Jeg vil gerne have overstået dette hurtigst muligt, og har derfor brug for hjælp..

Viser 0 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.