lejer springer fra

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12712
      Maria og Kim
      Medlem

      Hej
      Min kæreste og jeg er kommet ud for lidt af en uheldig situation.
      Vi var nede og kigge på et hus i Ring, på Sjælland, som en mand ved navn Klaus gerne vil have lejet ud. (Privat udlejer)
      Det hele det ser rigtig fint ud, og vi får lavet nogle aftaler omkring justeringer og fornyelser i boligen, som vi alle umiddelbart virker tilfredse med.
      Klaus udarbejder en lejekontrakt og sender den til os. Vi siger vores nuværende bolig op, så vi skal være ude pr. 1/3/13 Vi skal lige have taget kontakt til bank osv. Og vælger derfor at vente til weekenden over, til at skrive under på kontrakten.
      Problemet er så, at Jeg modtager en sms fra Klaus idag(søndag), om at han har fået en bedre “tilbud” fra en anden. Som vil leje huset som det står og flytte ind en måned tidligere end os. Er dette lovligt? Må han godt bare leje huset ud til en anden, så langt inde i processen?

    • #12713
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg vil mene, at udlejeren i dette tilfælde er bundet af sit tilbud til jer. Det afhænger af, hvad der præcis blev sagt i forbindelse med, at han udleverede den underskrevne lejekontrakt til jer.

      Hvis dette medfører økonomisk tab for jer kan I sagsøge udlejeren og få erstatning. I skal have en lejeretskyndig advokat.

      Start med at høre i den lokale lejerforening.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.