lejer har ikke gjort rent efter sig

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen lejer har ikke gjort rent efter sig

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11587
      Louise 3182
      Medlem

      Jeg har et spørgsmål som udlejer, om hvordan jeg er stillet, såfremt min lejer afleverer lejligheden uden at have gjort ordentligt rent i møbleret lejlighed.
      En af lejer’s venner kontaker mig og beder om at aflevere nøglen en time efter. Jeg siger udtrykkeligt, at der ikke vil blive gået fraflytningssyn før et par dage efter, da jeg vil komme direkte fra arbejde. Jeg kontakter dagen efter lejer’s ven (som kontakten nu skal gå gennem) og siger, at der vil være gennemgang dagen efter. Lejer’s ven skriver tilbage, at lejer i stedet vil indgive klage, såfremt hun ikke er tilfreds. Ved nærmere eftersyn er lejligheden decideret ulækker, og der er nogle ting, der er gået i stykker, og en enkelt ting, der mangler.
      Jeg noterer alt dette og sender en opgørelse samt udflytningsrapport inden for 14 dage(hvilket er noteret i lejekontrakt, at det vil blive gjort), hvad lejer vil blive opkrævet. Jeg har indhendtet tilbud fra rengøringsfirma, som har vurderet at lejligheden skal gøres rent i 8-10 timer. Derudover indhenter jeg tilbud ang. de ødelagte ting. Da jeg står selv og skal pakke lejligheden sammen, kan jeg desværre ikke vente på, at rengøringsfirmaet har tid til at gøre den rent, så jeg er nødt til selv at udføre arbejdet.
      Jeg har taget billeder af alt som dokumentation.
      Lejer kræver nu dokumentation for udført arbejde og kvitteringer for de ødelagte ting.

      Som sagt har jeg ikke den endelige kvittering, men har måttet kæmpe mig igennem en enorm rengøring selv. Hvordan står jeg som udlejer?

    • #11588
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Da denne brevkasse kun er for lejere, må jeg henvise dig til at søge rådgivning i en grundejerforening eller hos en advokat.

      Med venlig hilsen Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.