Lejeopkrævning for garage, selvom der ingen brugsret er til garage

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejeopkrævning for garage, selvom der ingen brugsret er til garage

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12005

      Jeg bor i et nyere lejemål, angivet i kontrakten (typeformular A, 8. udgave) som “en lejlighed”.

      Ejendommen er bygget sammen med (ovenpå) et lukket garageanlæg.

      Min lejekontrakt angiver ikke nogle steder at jeg har brugsret til garage.

      Jeg har netop modtaget en efterregulering af min husleje med begrundelse i at opkrævningen har været delt i en huslejedel og en garagelejedel, og at huslejedelen i perioden derfor har været mindre end den, postuleret, burde være – og derfor skal reguleres.

      Kan udlejer virkelig, uden at have angivet det tydeligt i lejekontrakten, afkræve mig særskilt leje af en garage, som godt nok hører naturligt til ejendommen?

    • #12006
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Der er ikke noget der hedder “efterregulering” af husleje. En huslejeforhøjelse skal varsles med tre måneders varsel, således at lejeren har mulighed for at gøre indsigelse. Ved en eventuel indsigelse skal sagen behandles af huslejenævnet.

      Din udlejers metoder virker noget suspekte. Kontakt en lejerforening og få rådgivning. 90 % af alle lejere i privat udlejningsbyggeri betaler for meget i leje. Måske gælder det også dig. I så fald kan du måske få lejen nedsat.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.