Lejemål fremgår større i lejekontrakten end i virkeligheden

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejemål fremgår større i lejekontrakten end i virkeligheden

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13161

      Jeg lejer lige pt. en stuelejlighed, der siges at være 80 kvm bruttoetageareal, men efter opmåling på udvendige mure, når jeg kun frem til et areal på 64,44 kvm, hvor jeg har rundet meget op, for at være sikker på, at der ikke var fejl.
      Der er to andre lejere i ejendommen, men jeg kunne næppe forestille mig, at opgangen er mere 45 kvm, for at det skal passe med bruttoetagearealet i vores tilfælde.

      Den øverste lejer siges at have en lejlighed på 50 kvm, men den er reelt set kun 42 kvm.

      Ved sådanne uoverensstemmelser, hvem skal man så kontakte, og kan der ske nedsættelse i huslejen grundet dette?

    • #13162
      Jakob Lindberg
      Moderator

      I kan kontakte kommunen – teknisk forvaltning – og anmode om en kontrolopmåling.

      Normalt kontrolleres den slags ting af huslejenævnet, hvis lejerne rejser en sag om huslejens størrelse. Lejlighedens størrelse er een af de ting, huslejenævent ser på, når de vurderer om en leje er for høj.

      Meld jer ind i en lejerforening og få dem til at vurdere, om I bør rejse en sådan sag.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.