lejekontrakt er udløbet

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11337
      Mirka 3076
      Medlem

      Hejsa.
      Tak for de svar jeg før har fået her fra..

      Men nu vil jeg hører.
      1: min lejekontrakt udløb nov 2011. jeg vil gerne flytte NU pga skimmelsvamp, kan jeg det uden de 3 mdr opsigelse? og vil jeg kunne få mit indskud med ?
      2: når jeg hendvender mig til kommunen pga skimmelsvamp, vil der så gå længe inden de vil genhuse mig? for vi kan ikke bo ger pga min kærstes astma.
      3: ville det være dumt af mig at gå til udlejer og kræve mit indskud tilbage LIGE NU, og hvis han ikke vil det så true med LLO?
      4: hvad gør vi lige nu, da vi er begyndt at sove hos familie for at kærsten kan trække vejret, så vi kan ikke vente længe??
      mange hilsen jette..
      og tak for gode og hurtige svar

    • #11338
      Jakob Lindberg
      Moderator

      1. Hvis du skriftligt har krævet at udlejer udbedrer skimmelsvampangrebet, og udlejer ikke efterkommer dette, kan du hæve lejemålet. Du skal så flytte med det samme og skal derefter ikke betale husleje mere. Hvis udlejer ikke vil tilbagebetale dit indskud, ender sagen i boligretten, som skal afgøre om du havde ret til at hæve lejemålet.

      2. Hvis skimmelsvampangrebet er alvorligt har kommunen pligt til at sørge for genhusning hurtigst muligt.

      3. Du kan ikke kræve indskuddet tilbage, før du er flyttet. Husk at sende nøglerne til udlejer med indleveringskvittering på posthuset, eller få en kvittering af ham personligt.

      4. I skal have rådgivning i en lejerforening eller hos en lejeretskyndig advokat.

      Bemærk, at denne hjemmeside er Danmarks Lejerforeninger. Vi har intet med LLO at gøre.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.