Lejekontrakt/ekstra betalinger ud over det anførte

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejekontrakt/ekstra betalinger ud over det anførte

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9883

      Kære Brevkasse

      Rigtigt gerne have hjælp til besvarelse af 2 spørgsmål:

      Lige flyttet ind 1.9.2010 i en ejendom “lejlighed”, hvor udlejer ejer den ”siger de”, her findes både lejer, ejere og så fremleje som mig i alle boliger.

      1.
      Der står i lejekontrakten, at efter aftalen har lejer endvidere efter udlejers anvisninger adgang og brugsret til følgende, som der er afkrydset i lejekontrakten, her drejer det sig om et fællesvaskeri.

      Efter aftalen har lejer endvidere efter udlejers anvisninger adgang og brugsret til følgende
      lokaliteter: (sæt x)Fællesvaskeri Fælles gårdanlæg Loft-/kælderrum nr. Cykelkælder Garage nr. Andet: Fællesfaciliteter

      Der står intet i kontrakten, andet end lejer har, Efter aftalen har lejer endvidere efter udlejers anvisninger adgang og brugsret til følgende lokaliteter: (sæt x) fællesvaskeri. Har dog erfaret efter indflytning og fik først nøglen udleveret endeligt efter adskillige rykkere (godt 4 uger efter indflytning) at lejer selv skal betale pr. vask ud over huslejen.

      Intet står heller nævnt i den medsendte husorden for ejendommen, derfor har jeg forholdt mig til, ja fortolket det sådan, at det var indbefattet i den samlede husleje, hvordan skal jeg forholde mig dertil ?

      2.
      Der står i aftalt punkt under § 11, at a/c varme skulle nedsættes efter afleveret årsregnskab, idet der havde boet 3-4 personer før og haft et overforbrug.

      Deres a/c bidrag var ikke svar svarende til de nu boende og mindre antal personer i det nye lejemål og det har jeg så rykket for, efter jeg modtog en kopi af den årlige afregning, men det har de så afvist alligevel, trods vi har aftalt det på skrift, hvordan forholder jeg mig så til det nu ?

      På forhånd mange tak for hjælpen.

    • #9884
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Punkt 1.

      Beskrivelsen er for uigennemskuelig til, at jeg tør give dig svar herpå.

      Meld dig ind i en lejerforening og vis dem kontrakten, så kan de hjælpe dig med dine spørgsmål

       

      Punkt 2.

      Du kan indbringe spørgsmålet om a-conto-betaling for Huslejenævnet, som kan nedsætte beløbet, hvis det skønnes at være for højt.

       

      Med venlig hilsen

      Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.