Lejekontrakt – forskellige udgaver af typeformularer

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejekontrakt – forskellige udgaver af typeformularer

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #9588
      jensen 2593
      Medlem

      Jeg overtog den 1. november 1993 et lejemål indgået på en lejekontrakt typeformular A 5. udgave (1979). Kan I bekræfte at det var den korrekt autoriserede udgave på dette tidspunkt?

      I denne udgaves almindelige bestemmelser står der, at udlejer ikke kan opkræve regulering af depositum og forudbetalt leje. Da jeg ikke har været opmærksom på dette punkt i kontrakten, har jeg derfor ved alle huslejestigninger indbetalt de opkrævede reguleringer.

      I forbindelse med en huslejestigning gjorde jeg derfor udlejer opmærksom på denne bestemmelse. Til trods for dette har hun alligevel reguleret, og jeg så mig nødsaget til at betale. Jeg har oplyst hende, at jeg betaler, men under protest og med henvisning til min tidligere henvendelse.

      Jeg ved der er flere lejere der har samme udgave af lejekontrakten som mig, men som også er blevet reguleret.

      Hvad synes I?

    • #9589
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Ja, Typeformular A 5 var autoriseret på det pågældende tidspunkt.

      Den er derfor gældende for dit lejemål. Dette gælder også bestemmmelsen om at udlejer ikke kan opkræve regulering af depositum og forudbetalt leje.

      Du kan indbringe sagen for Huslejenævnet, som kan give udlejer påbud om at tilbagebetale det for meget opkrævede.

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.