Lejeforholds begyndelse

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10258

      Min datter har underskrevet en lejekontrakt på en 1-værelses lejlighed.
      Hun skal overtage lejemålet pr. 14. maj, men kontrakten lyder på 1. juni, da udlejer har fortalt at man ikke kun kan skrive den 1. i en måned. Desuden har hun betalt den første ½ måneds husleje kontakt u/kvittering.

      Dernæst står at lejemålet er istandsat, hvilket ikke er tilfældet, samt at lejemålet skal afleveres nyistandsat ved fraflytning.

      Desuden har han tilføjet under prg. 11 at VVS installationer, skal repareres af lejer, såfremt de begynder at dryppe eller løbe.

      Udover det har han i lejekontrakten nævnt at lejer IKKE kan opsige lejemålet før den 30. august til fraflytning tidligst den 30. november. Kan han binde hende til lejligheden?

      Vi er begyndt at få lidt ondt i maven.
      Har vi grund til det?

    • #10259
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg forstår godt, hvis I begynder at få lidt ondt i maven. Alle fire klausuler kan være både lovlige og ulovlige. Det afhænger f.eks. af om blanketten er en autoriseret blanket eller ej. Jeg kan derfor ikke give jer noget endeligt svar på, om de er lovlige.

      Klausulen om nyistandsættelse gælder dog ikke ved fraflytning, hvis I – f.eks. ved fotos kan bevise, at lejligheden ikke var nyistandsat ved indflytningen. Tag billeder og send dem sammen med en mangelliste til udlejer inden 14 dage efter at I er flyttet ind.

      Formentlig betaler din datter også for meget i husleje – ligesom 90 % af alle danske lejere. Hun bør melde sig ind i en lejerforening og få hjælp til at få lejen nedsat. OBS: Man kan ikke blive sagt op, fordi man protesterer over huslejens størrelse.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.