Lejeforhøjelse ved påmontering af stålaltan ?

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejeforhøjelse ved påmontering af stålaltan ?

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11317
      Julie Jensen
      Medlem

      Undertegnede bebor 1-værelses lejemål i udlejningsejendom med 50 lejemål. Udlejer vil gerne jeg flytter til anden lejlighed så min 1-værelses kan sammenlægges med anden 1-værelses lejlighed (nabolejlighed). Herefter har udlejer tænkt at hele udlejningsejendommens lejligheder skal have påmonteret udvendige stålaltaner. Jeg er tilbudt anden 1-værelses lejlighed i samme opgang – og udlejer har tilbudt at jeg selv kan bestemme om jeg vil have en altan monteret (ved den nye lejlighed) og dermed stige kr. 500 i mdl. leje – eller ej.
      Da både min nuværende og nabolejligheden har vinduer ud mod det sted hvor altanen skal påmonteres, vil det iflg. loven vel ikke være muligt at montere en sådan p.t. og derfor ønsker udlejer gerne at jeg flytter til anden lejlighed i samme opgang, så de 2 lejligheder kan sammenlægges og altanen påmonteres. Det kan oplyses, at nabolejligheden p.t. er tom.
      1) kan udlejer tvinge mig til at fraflytte min nuværende lejlighed til den anden tilbudte lejlighed? (er glad for min nuværende lejlighed.
      2. Hvis jeg flytter til den tilbudte lejlighed vil ud-
      lejer så – selv om det er lovet ikke vil ske- senere
      kunne påmontere stålterrasse ved min lejlighed – og dermed forhøje min mdl. leje ?
      3. Hvordan sikrer jeg mig juridisk mod IKKE at få leje-
      forhøjelse fra udlejer – hvis jeg vælger at flytte
      til den tilbudte “nye” lejlighed – hvis altanen senere påmonteres ?

    • #11318

      Svar på 1)

      Som du har beskrevet situationen kan udlejer IKKE tvige dig til at flytte. Du har ret til at beholde din nuværende bolig.

      Svar på 2) og 3) :

      For at kunne svare på disse spørgsmål må man have langt flere oplysninger om situationen.  Det er bla. nødvendigt at kunne spørge ind til detaljer og at nærlæse de aktuelle skrivelser der måtte være i sagen. Dermed er vi ovre i sagsbehandling, som vi ikke kan påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og vi vil anbefale jer at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.