Lejebolig m.skimmelsvamp/ leje-vand-varme tilbage betaling…

Forsvar den omkostningsbestemte husleje! Forums Lejerbrevkassen Lejebolig m.skimmelsvamp/ leje-vand-varme tilbage betaling…

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13465

      Jeg skriver da jeg står og har et udestående med en udlejer.
      Jeg lejede et hus, som en kammerat var ude at se på. Huset var gammelt fik jeg at vide og der skulle males og tapeseres på 1 af værelserne..
      Det mente jeg nok at kunne overskue. Fik også at vide at et vindue ville blive skiftet, en tagrende sat op og alle vinduer malet udvendigt. Og det var aftalt, at der var fuldstændig ren gjort.

      Da jeg så overtager huset, ser og lugter jeg at her er der noget grueligt galt. Der er skimmelsvamp flere steder inde i stuen, det havde min kammerat ikke set, da der stod en reol langs den væg.
      ude i gangen op til, er der ingen varmemuligheder og der lugter der klamtog jordslået. Jeg gør brug af min indsigelsesfrist, da Udlejer ikke reagerer på min første kontakt omkring problemet. Det eneste han skriver er at det nok skyldes fugt…
      Vi havde en klar aftale omkring rengøring, og alligevel endte jeg med at gøre køkken rent i 6 timer, hvor jeg så også opdager svamp på en skuffe allernederst i en skuffe-sektion.. Bunden af skuffen var helt grøn og der var skjolder på bagbeklædningen af skabet.

      Da jeg atter skriver, denne gang et brev, somjeg sender påmail og somanbefalet post.. får jeg en mail tilbage,at jeg bare skal flytte ud hurtigst muligt. Det gør jeg så.. Jeg aflæser el og varme.

      Jeg skriver til ham at jeg forventer halvdelen af huslejen og vand retur. Jeg får tilbage at nu har han haft en tømre med ude og jeg har overdrevet, så jeg har bare af at betale forhele måneden ellers vil han forlange 3 måneders leje.. Han har endvidere givet Dybvad varmeværk besked på at jeg skal betale for forbrug hele måneden selvom jeg kun boede der 14 dage og havde ringet ind med aflæsning..

      Jeg ved at han har lejet huset ud igen pr. 1.12.13…Der er ikke gjort noget for at forbedre huset. Bekæmpe det skimmelsvamp der er. Og da huset er udlejet igen, så skal jeg da ihvertfald ikke betale for 3 måneder.

      Jeg holder påat jeg skal have husleje tilbage for de 15 dage jeg ikke boede der og vand for de 15 dage. plus aconto varme retur.

      Jeg har taget billeder af det skimmelsvamp, netop i tilfælde af at dette skulle ske..

      Jeg er enlig på kontant hjælp og har 3 piger.De 2 af dem blev syge allerede efter 1½ døgn. og ja det var huset, for den store endte med at bo hos sin far i en uge og straks efter blev hun sig selv igen..Min yngste hostede forfærdelig da vi var i huset og siden vi forlod huset har hun ikke hostet..
      jeg håber inderligt at der er en som kan hjælpe mig med denne sag. Det har kostet heldbreds mæssigt og økonomisk..
      Vil i have billeder så skriv.. jeg har dem liggende på pc..

    • #13466
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Du skal nægte at betale. Hvis de fratrækker udgiften fra dit depositum, kan du indbringe sagen for huslejenævnet i din kommune. Meld dig ind i en lejerforening og få rådgivning.

      Samtidig vil jeg anbefale dig, at du anmelder sagen til kommunen som en skimmelsvampsag. Kommunen har pligt til at undersøge sagen og give udlejer påbud om at foretage en professionel afrensning af skimmelsvamp.

      Skriv til kommunaldirektøren og henvis til reglerne i nedenstående vejledning.

      VEJ nr 47 af 27/06/2008. Vejledning om kommunernes mulighed for at gribe ind over for fugt og skimmelsvamp i boliger og opholdsrum

      Du kan selv læse vejledningen ved at gå ind på: Links – Anden Boliglovgivning – Vejledning 47… (Se menubjælken ovenfor)

       

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

       

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.