Leje ved privat

  • Dette emne er tomt.
Viser 2 svartråde
  • Forfatter
    Indlæg
    • #12402

      hej.
      Jeg har lige opdaget at min udlejer har en restance på 4500,00 til vandværket, så de kommer og lukker nu. Jeg betaler 525,00 a conto hver måned. Jeg har kontaktet kommunen og de skal nok sørge for at det bliver åbnet igen.
      Men nu frygter jeg at terminerne heller ik bliver betalt, hvad hvis hun ikke gør det kan det betyde at jeg ikke kan blive boende?

      Jeg er flyttet ind i et frygteligt svineri, intet var rengjort og udvedigt var der heller intet gjort. Der er ikke blevet vedligeholdt nogen udenvendigt, der mangler maling til træværket og en rude er punkteret, hvad gør jeg her???
      Der står at jeg har garage med i lejen, men der står en masse af hendes ting dernede samt hele loftet er fyldt op med hendes ting, hvad gør jeg der?
      Den tidligere lejer har ikke afleveret nøglerne til boligen samt garagen, så de kan jo låse sig ind her.
      Jeg har bedt om at få omkodet låsen, men der sker intet der heller?
      Da vi flyttede ind var der et skur hvor der også var en masse ragelse deri blandt en fryser der var fyldt med råddent kød ( den er nu blevet fjernet).
      Udlejer ville gerne have udhuset revnet ned og det har vi så gjort for hende.
      Men hun kommer ikke og køre affaldet væk og haven bliver ej heller holdt.
      Jeg har nu skrevet til kommunen ang. rotter, for det har vi nemlig også fået.

      Jeg er ved og få nok af det hele her, men hvad gør jeg kan jeg forlange at hun kommer og få styr på alt det skidt der skal væk samt får ordnet det med nøglerne, hjælper med og få ordnet det sidste i haven, tømt garagen og loft.

      Jeg betaler 5.500 i husleje for 110 kvm. jeg synes det er for meget da det er i en lille by samt at der ikke bliver gjort noget her.

      Overvejer om jeg skal betale husleje mere men hvad sker der hvis jeg stopper med det, hvor hurtigt kan hun så smide mig ud, tænker at jeg gerne vil have dækket mit indskud, for dem kan hun jo nok heller ik betale tilbage.

      Håber at I kan svare lidt på det her, men er blevet så gal over det hele, kommer til og stå uden vand og varme med en lille pige på 8 mdr, det er da ikke rimeligt.

      med venlig hilsen

      Lone Andersen

    • #12403
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Nej, det er bestemt ikke rimeligt.

      Jeg vil ikke anbefale dig at stoppe med huslejebetalingen før du har fundet noget andet at bo i. Mange lejere “bor deres depositum op” i de sidste 3 måneder før de flytter. Det er forholdsvis risikofrit. Ganske vist kan en udlejer ophæve lejemålet og kræve øjeblikkelig fraflytning, men hvis man nægter at flytte, skal sagen køre gennem retssystemet hvilket ofte tager 1-2 år.

      Du bør også kræve lejen nedsat ved at starte en sag ved huslejenævnet i din kommune.

      Meld dig ind i en lejerforening og få bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

    • #12404
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Jeg glemte at skrive, at selv om din udlejer ikke betaler sine terminer, så har du ret til at blive boende. Du forsætter som lejer hos den person eller kreditforening, som overtager huset på en eventuél tvangsauktion.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 2 svartråde

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.