Leje af værelse i hus.

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #10012
      Dennis Huber
      Medlem

      Hej.

      Jeg har lejet et værelse i et hus. Vi har tidligere været to lejere, men nu bor jeg her selv. Udlejeren bor på en anden adresse. Så jeg har hele huset for mig selv, på nuværende tidspunkt. Nu har jeg så lige fået at vide, at udlejer prøver at sælge huset, da det ellers ryger på tvangsauktion. Jeg har læst mig til, at jeg i normal forstand vil have 1 mdr. opsigelse, når en ny ejer overtager huset. Men i min lejekontrakt har jeg 3 måneder. Så mit spørgsmål er, kan jeg opsiges med en mdr. varsel pga. tvang/salg, eller gælder min kontrakt stadig, og dermed de 3 måneder?

      Skal lige sige, at den nuværende ejer, ikke opsiger mig, for ham kan jeg blive boende, til efter huset er solgt.

      På forhånd tak for svaret.

    • #10013
      Jakob Lindberg
      Moderator

      Da dit værelse ikke er en del af udlejerens egen bolig, er der tale om et såkaldt “seperat enkeltværelse” eller “klubværelse”. I dette tilfælde gælder 1-måneds-reglen ikke. Formentlig kan den nye udlejer kun opsige dig med 1 års varsel. (svaret er med forbehold for at jeg ikke kender ejendommen og lejekontrakten)

      Meld dig ind i en lejerforening og få yderligere råd og bistand.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.