ledninger og el måler

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #13424
      kevin 5065
      Medlem

      hej brevkasse. jeg er i lidt af en knibe. jeg har lejet et butiks lokale som er 1 af 2 lokaler som før var et lokale. jeg har min egen elmåler og min nabo har sin egen el måler. men vi har ledniger som løber på kryds og tværs fra hans måler til mit lejemål og fra min måler til hans lejemål. jeg skiftede for 1 år siden alle lamper til led lamper og regnede selvfølgelig med at det ville batte på min el regning. men det gjorde det ikke rigtigt. derfor mistænker jeg min nabo for at bruge strøm fra min måler. selvfølgelig uden han ved det. så jeg ville høre om der er nogle regler omkring at ens strøm ikke må løbe ind til naboen så han med en bidtang og lidt snille kunne tappe strøm fra mine ledninger vis han ville?

      med venlig hilsen den triste strøm sluger.

    • #13425
      Jakob Lindberg
      Moderator

       

      Kære triste stræmsluger

      Ja, hvis du har en rigtig hovedmåler og betaler strøm direkte til elselskabet, så skal du selvfølgelig kun betale for det forbrug du har i din egen lejlighed. Test det en dag, hvor du kan se, at din nabo har tændt lys ved at slukke helt for din elmåler. Så vil det vise sig om han reagerer på det.

      Hvis ledningerne er forkert forbundet, skal din udlejer lave det om uden udgift for dig og din nabo.

      Hvis du har en såkaldt bimåler, skal du kræve, at få en hovedmåler i stedet, så du ikke skal betale strøm til din udlejer men direkte til el-selskabet.

      Med venlig hilsen, Jakob Lindberg

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.