Larm pga ombygning

  • Dette emne er tomt.
Viser 1 svartråd
  • Forfatter
    Indlæg
    • #11989

      Min udlejer har været særdeles flittig over en periode og ombygget/renoveret en lejlighed over mig, samt noget af opgangen, og fældet træer i den fælles gårdhave.
      Det har jeg umiddelbart ikke noget problem med, hvis det ikke lige var fordi jeg arbejder om natten, og i den tid faktisk ikke har kunne sove pga den larm der følger med sådanne projekter (det skal siges jeg bor i stue etage)

      Mit spørgsmål er så, skal en udlejer ikke varsle omkring sådanne projekter, og give en dato-tidsgruppe som det foregår i eks : d.1-15 September fra 08:00-17:0?

      Mit problem er jeg først ved de larmer når det er for sent da de nogle dage ikke kommer her, og andre står de pludselig og er ved og rive gulv op eller fælde træer i gårdspladsen. Jeg har som sagt intet imod det, da de jo kun gør forholdene bedre, men har også brug for min søvn, så vil jeg hellere finde et andet sted jeg kunne sove.

      Har prøvet og snakke med ham omkring hvornår de forventede og være færdig (han svar var to dage mere, som så er godt overskredet nu) og har spurgt efter og blive varslet når de har tænkt sig at larme. Intet er trængt igennem endnu.

    • #11990

      Det du beskriver er klart urimeligt.

      Lejelovgivningen har imidlertid ikke brugbare regler om støj og andre gener fra arbejder udenfor det enkelte lejemål, men det har miljø-lovgivningen. Regelsættene tager imidlertid sjældent hensyn til, at vi er en del af befolkningen der pga. arbejde har en anden sove-rytme end de fleste. Der kan dog sandsynligvis alligevel gøres noget effektivt ved dine problemer, udfra miljø-regler om støjende arbejder nær boliger.

      At gå videre ind i det, og hjælpe dig mere konkret,  kan vi ikke påtage os på brevkassevilkår, men det gør til gengæld vores lokale lejerforeninger, og jeg vil anbefale dig at opsøge assistance hos en af dem: http://dklf.dk/index.php/lejerforeninger

      Med venlig hilsen

      Henrik Stougaard

Viser 1 svartråd

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.